Domeinnaam en mailbox aanvragen

Heeft jouw vereniging nog geen eigen domeinnaam? En de vereniging is wel van plan om nu of in de toekomst een website te starten, bijvoorbeeld via Mijnhengelsportvereniging.nl? Een domeinnaam aanvragen is heel simpel en is voor aangesloten hengelsportverenigingen gratis. Let op: aangezien onze partner Samen ICT de hosting (en eventuele mailboxen) verzorgd, ontvangt u van hen een factuur wanneer u tevens een mailbox bij het domein aanvraagt.

Advies: kies een logische domeinnaam.

Bijvoorbeeld:

• www.(naamvereniging).nl bijvoorbeeld www.dezoetebaarsch.nl Is deze bezet, kies dan:
  • www.(naamvereniging)(plaatsnaam).nl bijvoorbeeld www.dezoetebaarschwoerden.nl Is deze bezet, kies dan:
  • www.hsv(naamvereniging)(plaatsnaam).nl bijvoorbeeld www.hsvdezoetebaarschwoerden.nl
  • Gebruik in je domeinnaam in principe geen streepjes (_ of -) of komma's e.d. maar schrijf de domeinnaam voluit en aan elkaar. Spaties zijn niet mogelijk in een domeinnaam.

Domeinnaam aanvragen:

Stap 1:

Check beschikbaarheid op de website van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland https://www.sidn.nl/over-nl/whois/. Hier kun je eenvoudig zien of de door jouw gewenste domeinnaam nog vrij is.

Stap 2:

Is de domeinnaam vrij? Vul dan dit formulier volledig in, dan zorgt Sportvisserij Nederland voor de rest. De vereniging ontvangt uiteraard een bevestiging. Let op: de vereniging is en blijft te allen tijde eigenaar van de domeinnaam! Per vereniging kan maximaal één domeinnaam worden aangevraagd. Hiervoor worden geen kosten in rekening gebracht.

E-mailbox bestellen bij het domein

Het is ook mogelijk om meteen een e-mail box van 50 GB, gekoppeld aan het domein van je vereniging, aan te vragen. Bijvoorbeeld 'info@hetzoetebaarsje.nl'. Net als het domein blijft de e-mailbox en de eventuele bijhorende aangevraagde aliassen (bijvoorbeeld wedstrijden@hetzoetebaarsje.nl en bestuur@hetzoetebaarsje.nl) eigendom van de vereniging. Hieraan zijn kosten verbonden van 1,04 euro per gebruiker per maand met een minimale afname van 5 gebruikers per mailbox (incl. onbeperkt gedeelde mailboxen).

Klik hier voor meer informatie!

Naar het aanvraagformulier om een domeinnaam te registreren.

« Keer terug naar het overzicht