Nieuws en agenda

Het is belangrijk om nieuws te presenteren op een website. Dat houdt de website actueel en interessant om regelmatig te bezoeken. Met dit systeem is het mogelijk om snel en eenvoudig nieuwsberichten te plaatsen, die vervolgens automatisch op verschillende pagina's worden getoond.

Een indruk van het plaatsen van een nieuwsbericht via het beheer.

De nieuwsmodule werkt met standaard velden als datum, titel, afbeelding, inleiding, inhoud etc.

Voor de gevorderde beheerders onder ons: er zit een automatische RSS achter de website, zodat nieuws ook op externe websites overgenomen kan worden, met een link naar de verenigingswebsite.

-> Meer over RSS (Wikipedia)

Landelijk en federatief nieuws (automatsich)

Een extra functie van nieuws op je website, is dat automatisch het door Sportvisserij Nederland gepubliceerde landelijke sportvisnieuws (op haar eigen website) wordt gepubliceerd op de verenigingswebsite. Dit gebeurt in een apart kader, met alleen titels en datums, los van het verenigingsnieuws. Datzelfde geldt voor het nieuws van de federatie, waarbij je vereniging is aangesloten.

Op die manier wordt jouw website automatisch met relevant sportvisnieuws up to date gehouden, zonder dat je hiervoor iets hoeft te doen.

Kijk voor een voorbeeld op de website van de hengelsportfederatie Groningen Drenthe, waar het landelijke nieuws van Sportvisserij Nederland ook wordt getoond op de homepage.

Het is mogelijk om zelf aan te geven hoeveel items (bijvoorbeeld 3,5,7 of 10) je op de homepage wilt tonen.

Agenda

Naast een wedstrijdagenda beschik je over een algemene agenda, waarin evenementen kunnen worden gepresenteerd. Denk hierbij aan de Algemene ledenvergadering, jeugdactiviteiten, jubilea etc. De agenda wordt onder meer gepresenteerd middels een kalender. Ook hier kun je zelf bepalen of en hoeveel items automatisch op de homepage worden getoond.