vrijdag, 05 februari 2016

Grote update met verbeteringen

Grote update met verbeteringen Onlangs heeft een grote update plaatsgevonden voor Mijnhengelsportvereniging.nl. In dit bericht een overzicht van de aanpassingen/ verbeteringen.

Inmiddels hebben meer dan 330 hengelsportverenigingen een gratis website via Mijnhengelsportvereniging.nl. De wijzigingen zijn mede doorgevoerd naar aanleiding van suggesties en klachten van gebruikers.

Verbeteren inrichten uiterlijk van de site

• Preview in het beheren van het uiterlijk van de site is groter gemaakt, waardoor duidelijk is hoe de site eruit komt te zien.

Grotere preview; beter zien wat je doet

• Dummytekst mogelijk, waardoor je beter ziet hoe de site eruit komt te zien met teksten
  • Beheer van koppen verbeterd:
    • Alleen agenda blok tonen als die er items zijn
    • Wedstrijden alleen tonen als er items staan
    • Fix in hoofdmenu met te veel items; voorheen liep de site helemaal uit verband.
  • Naamgeving bij kleuren in beheer – onderdeel Uitstraling verbeterd, waardoor het duidelijk is welke items op de site een andere kleur krijgen.

Wedstrijdmodule

• Dupliceren van wedstrijden via ‘kopieer’ functie toegevoegd, waardoor sneller en eenvoudiger wedstrijden kunnen worden toegevoegd
  • Standaard ‘witvissen’ geselecteerd bij aanmaken nieuwe wedstrijd
  • Standaard is de eigen vereniging geselecteerd als de organisator
  • Woonplaats bij organisatoren tonen bij het zoeken in organisatoren
  • Kolom ‘type’ vervangen door ‘plaats’

Bibliotheek toegevoegd

Vanaf nu heeft elke vereniging de beschikking over een centrale map met Afbeeldingen en een centrale map met Documenten. Hierin staan afbeeldingen en downloads die aangeboden worden door Sportvisserij Nederland en gebruikt kunnen worden op websites door alle verenigingen. Let op: deze kunnen dus niet worden verwijderd/ gewijzigd door verenigingen zelf.

Bibliotheek met kant en klare inhoud, handig!

Overige

• Extra controles op verwijderde items toegevoegd
  • Validatie op in gebruikt zijnde items toegevoegd; afbeeldingen en documenten die in de site in gebruik zijn, kunnen niet zomaar verwijderd worden (je krijgt eerst een melding als beheerder)
  • Prullenbak-functionaliteit toegevoegd; hiermee is het ook mogelijk om verwijderde items weer terug te plaatsen
  • Fix voor het vervangen van bestanden met exact dezelfde naam; voorheen werden deze niet of niet goed vervangen.
  • Verbergen van ‘publicatievinkje’ bij Pagina’s (was overbodig).
  • Inlogpagina voorzien van controle op Flash plugin en indien nodig een melding geven.

Mocht je vragen hebben over de website of het beheer, neem dan gerust contact op via onze helpdesk of check de Veel gestelde vragen.