Factsheets

Let op: deze module zal in 2021 op een andere wijze worden aangeboden. Gebruikers van de factsheetmodule zullen hierover worden geïnformeerd.

Visrechthebbenden hebben de verantwoording om goed visserijbeheer uit te voeren op hun wateren. Vaak is er geen duidelijk visserijbeheer of is dit niet goed vastgelegd. De leden en de betrokken overheden hebben geen inzicht in het visserijbeheer van de vereniging, wat kan zorgen voor onbegrip en misverstanden.

Deze module biedt ondersteuning bij het vormen en vastleggen van het visserijbeheer. Het geeft de vereniging de mogelijkheid het visserijbeheer duidelijk neer te zetten en keuzes te maken. De milieukenmerken, visstand, knelpunten en wensen per water kunnen worden vastgelegd en worden vertaald naar een actieplan voor de komende vijf jaar.

In het beheer stap voor stap een factsheet invullen

De ingevulde factsheets worden jaarlijks opgeslagen en kunnen op elk moment door de vereniging worden aangepast. De verenging kan de ingevulde factsheets als PDF op hun eigen website plaatsen. De factsheets zullen zorgen voor een transparant visserijbeheer en kunnen als communicatiemiddel worden gebruikt naar hun leden en de betrokken overheden.

Het eindresultaat: een factsheet (pdf) met de belangrijkste informatie netjes gepresenteerd

Het invullen van de factsheets is eenvoudig en duurt slechts enkele minuten. Om de vereniging hierbij te ondersteunen heeft Sportvisserij Nederland een handleiding (pdf) opgesteld.