VISpas bestelmodule

Een gebruiker (sportvisser) verwacht tegenwoordig dat een VISpas ook online is te bestellen. De Online VISpas Bestelmodule voorziet in deze behoefte en is relatief makkelijk te integreren in je verenigingswebsite. De module wordt centraal ontwikkeld door Sportvisserij Nederland en als optionele (gratis) module aangeboden in je verenigingswebsite van Mijnhengelsportvereniging.nl.

Let op: ook verenigingen met een eigen website (buiten Mijnhengelsportvereniging.nl om) kunnen de Online VISpas Bestelmodule aanvragen.

Koppeling met HSV Leden

Let op: om deze module te kunnen gebruiken, moet je vereniging het ledenpakket van Sportvisserij Nederland gebruiken: HSV Leden. Hieruit haalt de Online VISpas Bestelmodule namelijk de belangrijkste gegevens. Het is essentieel dat hierin alle zaken juist en volledig zijn ingevuld!

Voor sportvissers biedt het straks de volgende uitgangspunten:

• Online VISpas bestellen via de verenigingswebsite
  • Direct online betalen via Ideal of creditcard

• Je ontvangt direct (en per mail) een printbaar Voorlopig Bewijs van Lidmaatschap, met een unieke code. Dit document is een maand geldig. Daarnaast kun je direct de Landelijke, federatieve en aanvullingslijst van viswateren printen, of een gedeelte ervan. Dezelfde dag kun je met beide prints direct vissen.
  • De definitieve VISpas wordt je per post binnen een maand opgestuurd. Je Lijst met viswateren kun je later, indien nodig, ophalen bij de dichtstbijzijnde hengelsportzaak of hengelsportvereniging.

24/7 en direct vissen

Een belangrijk voordeel ten opzichte van de huidige situatie, waarbij je veelal afhankelijk bent van fysieke verkooppunten zoals een hengelsportzaak of – vereniging, is dat je een VISpas online vanuit je 'luie stoel' kunt bestellen en met dit document direct kunt vissen.

De VISpas bestelmodule in de verenigingswebsite.

Je hebt als vereniging nu de mogelijkheid om de VISpas bestelmodule in je website op te nemen en op een aantal punten in te richten naar eigen wens, waaronder de type(n) VISpas(sen) dat je wilt verkopen (VISpas, JeugdVISpas en Zeevispas).

Daarnaast kun je er als vereniging voor kiezen om de module in meerdere talen aan te bieden, zoals Engels of Duits.

In eerste instantie zal het niet mogelijk zijn om andere visdocumenten (naast de VISpas, Jeugdvispas en Zeevispas) via de VISpas bestelmodule aan te bieden, zoals een nachtvispas of kortingsvariaties.

De module checkt op basis van de gegevens die een gebruiker invult automatisch welk document hij of zei nodig heeft, en berekent automatisch ook de dubbele afdracht.

Bedragen teruggestort aan vereniging

Betalingen van gebruikers komen in eerste instantie centraal op een rekening van Sportvisserij Nederland terecht. Periodiek, bijvoorbeeld eens per maand worden de beragen verdeeld naar verenigingen en federaties. Dat heeft te maken met het feit, dat de contracten voor het aanbieden van de betalingsmogelijkheden in de online VISpas Bestelmodule (iDeal en creditcard) centraal geregeld zijn. Hiervoor zijn contracten afgesloten tussen Sportvisserij Nederland en de Payment Service Provider Ogone, de bank en creditcardmaatschappij. Aan deze contracten en de aangeboden betaalmogelijkheden zijn maandelijkse abonnementskosten en kosten per transactie verbonden, die door Sportvisserij Nederland betaald worden.

Het voordeel van deze constructie is dat niet iedere vereniging zelfstandig een contract hoeft af te sluiten, niet zelf betalingsmogelijkheden technisch in hoeft te bouwen in de site EN zelf niets hoeft te betalen.

Handleidingen