Statistieken

Statistieken geven inzicht in het aantal bezoeken en bezoekers op je website, het aantal bekeken pagina's, de bezoekduur, herkomst van gbezoekers en nog veel meer. Het zegt onder meer iets over de populariteit en vindbaarheid van je website. Daarnaast biedt het de mogelijkheid om trends in het aantal bezoeken te analyseren.

Google Analytics

Het systeem haalt informatie op uit het zeer professionele statistiekpakket van Google: Google Analytics. De belangrijkste informatie wordt getoond in het beheer van de website, zodat je als beheerder in één systeem alle belangrijke informatie hebt. Hier worden de basisstatistieken getoond. Meer gegevens kun je eventueel uit Google Analytics zelf halen.

Let op: Het Google analytics pakket is regelmatig onderhevig aan wijzigingen en gekoppeld aan een Gmail-account van een beheerder. Statistieken zijn vooral interessant voor de meer geavanceerde webmaster en levert voor minder evraren beheerders al snel problemen op.

-> Meer algemene informatie over Google Analytics