dinsdag, 18 mei 2021

Responsive update succesvol, nog enkele puntjes

Responsive update succesvol, nog enkele puntjes Op 11 mei jl. zijn de websites van alle verenigingen die gebruik maken van een website via Mijnhengelsportvereniging automatisch overgezet naar een zogenaamd 'responsive design'. Deze overgang is grotendeels goed verlopen, maar gaf de afgelopen week nog wel enkele problemen in het beheer van de websites. In dit bericht lees je de status van die punten.

De voornaamste problemen hebben betrekking op de beheeromgeving (Divide.NOW). De volgende problemen werden geconstateerd:

- Het was niet mogelijk om afbeeldingen te uploaden. Status: opgelost.

- Het was niet mogelijk om documenten te uploaden. Status: wordt aan gewerkt.

- Plaatjes waren soms in het beheer en op de site niet (meer) zichtbaar. Status: opgelost. Let op: ondanks dat het leek of afbeeldingen niet meer bestonden, waren deze niet verdwenen.

- Mails van formulieren kwamen niet meer binnen. Status: opgelost. Let op: alle gegevens van verstuurde formulieren zijn wel opgeslagen en kunnen via de taak 'Registratie bekijken' ingezien en geëxporteerd worden.

- Het downloaden van factsheets (pdf's) is niet meer mogelijk. De site blijft hangen en/ of ik krijg een foutmelding. Status: wordt aan gewerkt.

Advies: wacht nog heel even af

Ons advies is om de werkzaamheden aan de NOW-omgeving nog heel even af te wachten. Deze worden met hoge prioriteit opgepakt en opgelost. Ook de ontwikkeling en uitrol van verbeteringen hebben soms gevolgen voor de werking van het beheer. Zodra dit alles weer naar behoren functioneert (naar verwachting uiterlijk dinsdag 18 mei a.s.), zal hierover een volgend nieuwsitem verschijnen.

Controleer na 18 mei je formulieren

Controleer na 18 mei voor de periode 11 mei t/m 18 mei 2021 de registraties van online formulieren. Mochten er in deze week formulieren zijn ingevuld, dan kan het zijn dat de hieraan gekoppelde e-mails niet zijn verzonden (naar de gebruikers en naar de ingestelde organisatie mailadressen).

Alle ingezonden formulieren zijn echter wel geregistreerd in NOW en daar als zodanig te bekijken (selecteer met één muisklik het betreffende formulier in NOW en klik links onder Taken op 'Registraties bekijken'). Eventuele registraties kunnen met een druk op de knop worden geëxporteerd en gedownload als Excel bestand.

Tip voor webmasters

Kijk regelmatig op deze website voor ontwikkelingen, nieuws, tips, handleidingen en instructies.