woensdag, 30 mei 2012

Banners MijnVISmaat beschikbaar!

Banners MijnVISmaat beschikbaar! Onlangs is de nieuwe vangstenregistratietool van Sportvisserij Nederland MijnVISmaat gelanceerd. Hiermee kan elke sportvisser zijn of haar vangsten registreren, delen en analyseren. Vanaf nu zijn hiervoor mooie banners en beelden beschikbaar voor op jouw eigen verenigingswebsite.

De banners en beelden kun je hier downloaden (.zip). Zet ze op je website met een link naar: www.mijnvismaat.nl!

Over MijnVISmaat

Op dit moment worden de laatste bugs uit MijnVISmaat gehaald en de eerste voorbereidingen getroffen om de mogelijkheden van MijnVISmaat uit te breiden. MijnVISmaat vervangt het oude pakket HVR/SVR. Gegevens die via het oude pakket worden geregistreerd, zijn niet meer beschikbaar voor de landelijke sportvisserij.

Met MijnVISmaat gaan we er vanuit dat aanzienlijk meer vangsten zullen worden geregistreerd, omdat we ons hiermee richten op alle sportvissers in Nederland, in plaats van een selecte groep verenigingen. Onderzoek toonde aan dat het oude pakket maar zeer zelden werd gebruikt door verenigingen/ rapporteurs. Binnen twee weken hebben al meer dan 7.000 sportvissers zich aangemeld bij MijnVISmaat.

Waardevolle gegevens

Vangstgegevens zijn waardevol voor de sportvisserij en via een handige, afgeschermde exporttool straks voor de hele organisatie beschikbaar. Denk hierbij aan soortverspreiding, biomassa, hengeldruk en meer relevante (VBC-)gegevens voor verenigingen en federaties. Elke federatie heeft straks toegang tot deze tool en gegevens zijn binnen enkele weken bij hen op te vragen. Uiteraard zijn uit privacy-oogpunt vangsten hier niet tot op persoon of detail te herleiden, maar zijn vooral trends en algemene gegevens in een bepaald gebied beschikbaar in rapportagevorm.

Hier lees je alles over MijnVISmaat en de lancering.

Vergeet je niet zelf een account aan te maken op www.mijnvisdmaat.nl en de apps te downloaden?

Succes met de site!

Team MijnVISmaat