woensdag, 26 september 2012

Online verkoop VISpassen een feit!

Online verkoop VISpassen een feit! Online je VISpas bestellen, betalen via Ideal of Creditcard en direct vissen. Handig en vanaf nu mogelijk. Vanaf nu kunnen verenigingen met een website via Mijnhengelsportvereniging.nl de Online VISpas Bestelmodule inzetten. Dat houdt in dat je via de website met deze module online de VISpas, JeugdVISpas en ZeeVISpas kunt verkopen.

In eerste instantie richten we ons hierbij op nieuwe leden, herintreders, Extra-VISpashouders en zelfs toeristen (meertaligheid is onderdeel van de module).

Tegenwoordig is voor consumenten vrijwel alles online te bestellen. Een sportvisser verwacht dan ook dat een VISpas online te koop is. De Online VISpas Bestelmodule voorziet in deze behoefte en is relatief makkelijk te integreren in je verenigingswebsite. Een sportvisser koopt zo dus altijd een VISpas via een verenigingswebsite. De module wordt centraal ontwikkeld door Sportvisserij Nederland en als optionele (gratis) module aangeboden in je verenigingswebsite van Mijnhengelsportvereniging.nl.

Koppeling met HSV Leden Online

Om deze module te kunnen gebruiken, moet je vereniging het ledenpakket van Sportvisserij Nederland gebruiken: HSV Leden Online. Hieruit haalt de Online VISpas Bestelmodule namelijk de belangrijkste gegevens zoals contributiebedragen. Het is dus essentieel dat de gegevens in dit pakket goed zijn ingevuld door de vereniging.

De module biedt verschillende opties voor verenigingen zoals meertaligheid (Nl, En, Du, Fr), automatische incasso, en meer.
Voor sportvissers biedt het straks de volgende uitgangspunten:

• Online VISpas bestellen via de verenigingswebsite
  • Direct online betalen via Ideal of creditcard

• Je ontvangt direct (en per mail) een printbaar Voorlopig Bewijs van Lidmaatschap, met een unieke code. Dit document is een maand geldig. Daarnaast kun je direct de Landelijke, federatieve en aanvullingslijst van viswateren printen, of een gedeelte ervan. Dezelfde dag kun je met beide prints direct vissen.
  • De definitieve VISpas wordt je per post binnen een maand opgestuurd. Je Lijst met viswateren kun je later, als je wilt, ophalen bij de dichtstbijzijnde hengelsportzaak of hengelsportvereniging.

De module checkt op basis van de ingevulde gegevens automatisch of iemand al een VISpas heeft en op basis van bijvoorbeeld leeftijd of iemand een (Jeugd)VISpas nodig heeft. Ook de 'dubbele afdracht' bestaat niet meer: deze wordt automatisch in de module verrekend.

Geschikt voor alle verenigingen

Niet alleen verenigingen die een website via Mijnhengelsportvereniging.nl beheren kunnen de Online VISpas Bestelmodule gebruiken. Ook verenigingen die een eigen website of zelfs helemaal geen website hebben, krijgen de mogelijkheid om de module in te zetten. Deze oplossing zal nog dit jaar opgeleverd worden. Ook die verenigingen kunnen dan via dezelfde module online VISpassen verkopen. De komende maanden zullen in het teken staan van het ‘live zetten’ van zo veel mogelijk verenigingen.

Vragen of hulp nodig?

Sportvisserij Nederland ondersteunt de verenigingen samen met de federaties. Verenigingen kunnen voor meer informatie over de Online VISpas Bestelmodule hier terecht. Daar staan onder meer een beschrijving van de module en twee instructies voor het gebruik ervan. Ook kun je contact opnemen met je federatie of terecht bij de Veel Gestelde Vragen (kies rubriek 'Online VISpas Bestelmdodule).

Voor andere vragen over de werking van de module of in geval van problemen ermee, mail je via dit formulier.

De Online VISpas Bestelmodule moet zorgen voor een betere verkrijgbaarheid van de VISpas en snellere service naar 'nieuwe' sportvissers. De eerste VISpassen zijn inmiddels online verkocht.