Wat moet er gebeuren als mijn vereniging over wil stappen?

Als je vereniging (bijvoorbeeld Het Schele baarsje) al een website heeft, en deze wil verhuizen naar een website via Mijnhengelsportvereniging.nl, dan moet globaal het volgende gebeuren:

1. Vraag een website aan via Mijnhengelsportvereniging.nl
  2. Richt deze website naar wens in (layout, welke modules, etc.)
  3. Vul de website: kopieer bestaande content (teksten, afbeeldingen, links, etc.) van de bestaande website naar het nieuwe beheer.
  4. Als de website naar wens is, zet je deze live. Automatisch wordt hier een subdomein voor gebruikt. Bijvoorbeeld: Hetschelebaarsje.mijnhengelsportvereniging.nl.
  5. Vraag je bestaande hostingpartner om een zogenaamde DNS-aanpassing, waarbij het bestaande domein (bijvoorbeeld www.hetschelebaarsje.nl) zal verwijzen naar de nieuwe website.
  6. Na maximaal 2 dagen verwijst het bestaande domein (webadres) naar de nieuwe website.
  7. Je kunt nu het hostingcontract met je bestaande partner aanpassen, zodat je vereniging alleen nog betaalt voor de hosting van de domeinnaam en eventueel gekoppelde e-mail adressen.
  8. Eventueel kun je via het verhuisformulier op Mijnhengelsportvereniging.nl de domeinnaam met eventuele e-mail adressen ook verhuizen naar de vaste hostingpartner van Mijnhengelsportvereniging.nl. Een domeinnaam kost 10 euro per jaar en zijn voor rekening van de vereniging.