Krijgen we ook e-mail adressen, gekoppeld aan ons domein?

Het is mogelijk om via Mijnhengelsportvereniging.nl een domeinnaam te registreren, met daaraan gekoppeld een aantal e-mail adressen. Dat is handig, omdat je dan kunt werken met meerdere e-mail adressen, zodat de juite mails naar de juiste personen binnen de vereniging worden gestuurd. Bijvoorbeeld wedstrijden@hetgoudenbaarsje.nl en vispas@hetgoudenbaarsje.nl.

Hieraan zijn jaarlijkse kosten verbonden voor elke vereniging, denk hierbij aan enkele tientjes per jaar.

Ik heb al een domeinnaam met e-mail adressen. Moet ik die verhuizen?

In principe is het geen vereiste om deze te verhuizen naar de hostingpartner van Mijnhengelsportverniging.nl (CrossConnected Vision). Die keus is aan de vereniging zelf. Argumenten die mee kunnen spelen zijn de prijs (kosten per jaar) en het gemak van één aanspreekpunt.

Via Mijnhengelsportvereniging.nl is het straks wel mogelijk om je domeinnaam met bijhorende e-mail adressen te verhuizen naar de hostingpartner van Mijnhengelsportvereniging.nl. Let erop, dat je het bestaande hostingcontract pas opzegt, als de vereniging er zeker van is dat het domein met de e-mail adressen verhuisd moeten worden. Daarnaast kun je bij de bestaande hostingpartner navragen of het mogelijk om het hostingpakket zodanig aan te passen, dat de vereniging niet meer hoeft te betalen voor het onderhouden van de website, maar alleen voor het domein met e-mail adressen. Dat kan schelen in kosten, maar is niet overal mogelijk.

-> Meer informatie over het aanvragen van een domeinnaam en mailboxen.