Domeinnaam en mailbox aanvragen

Heeft jouw vereniging nog geen eigen domeinnaam? En de vereniging is wel van plan om nu of in de toekomst een website te starten, bijvoorbeeld via Mijnhengelsportvereniging.nl? Een domeinnaam aanvragen is heel simpel en kost 10 euro per jaar. Let op: aangezien onze partner CrossConnected Vision de hosting (en eventuele mailboxen) verzorgd, ontvangt u van hen een factuur.

Advies: kies een logische domeinnaam.

Bijvoorbeeld:

• www.(naamvereniging).nl bijvoorbeeld www.dezoetebaarsch.nl Is deze bezet, kies dan:
  • www.(naamvereniging)(plaatsnaam).nl bijvoorbeeld www.dezoetebaarschwoerden.nl Is deze bezet, kies dan:
  • www.hsv(naamvereniging)(plaatsnaam).nl bijvoorbeeld www.hsvdezoetebaarschwoerden.nl
  • Gebruik in je domeinnaam in principe geen streepjes (_ of -) of komma's e.d. maar schrijf de domeinnaam voluit en aan elkaar. Spaties zijn niet mogelijk in een domeinnaam.

Domeinnaam aanvragen:

Stap 1:

Check beschikbaarheid op de website van Stichting Internet Domeinregistratie Nederland https://www.sidn.nl/over-nl/whois/. Hier kun je eenvoudig zien of de door jouw gewenste domeinnaam nog vrij is.

Stap 2:

Is de domeinnaam vrij? Vul dan dit formulier volledig in, dan zorgt Sportvisserij Nederland voor de rest. De vereniging ontvangt uiteraard een bevestiging. Let op: de vereniging is en blijft te allen tijde eigenaar van de domeinnaam! De kosten voor een domeinnaam zijn 10 euro per jaar.

E-mailbox bestellen bij het domein

Het is ook mogelijk om meteen een e-mail box van 2 GB, gekoppeld aan het domein van je vereniging, aan te vragen. Lees hier meer.

-> Naar het aanvraagformulier om een domeinnaam te registreren.

« Keer terug naar het overzicht