Mijn site is klaar om live te zetten. Wat nu?

Indien de nieuwe website klaar is om 'live' te gaan, dient het volgende te gebeuren:

• De site in het beheer 'publiceren'. Dat doe je via de module 'Configuratie', 'Publicatie' en dan 'Actief' kiezen. De site is vanaf nu via het standaard subdomein bereikbaar (bijvoorbeeld 'naamvereniging.mijnhengelsportvereniging.nl')

Dit subdomein is vaak erg lang en lastig om te communiceren naar gebruikers. Om die reden kan het verstandig zijn om een eigen domeinnaam te registreren, als dat nog niet is gebeurd.

• Indien je vereniging al een eigen domeinnaam heeft geregistreerd toevallig (bijvoorbeeld www.sportvisserijnederland.nl), moet je je hostingpartner waar je het domein vast hebt gelegd opdracht geven om jullie domein door te linken naar jullie subdomein. Het kan enkele dagen duren voordat de instelling werkt.

Heeft jouw vereniging nog geen eigen domeinnaam? Dan kun je hier een domeinnaam aanvragen. Let op: hier zijn jaarlijkse kosten aan verbonden.

Heeft jouw vereniging al een eigen domeinnaam en wil je die door laten verwijzen naar de nieuwe website? Lees hier meer.